Vaga contra la TIL


M'agradaria que dedicassiu una estoneta a llegir aquest escrit que na Maite Salord ha publicat al  seu blog. Per si encara ens queda algun dubte, cosa que no crec...

Jo faré vaga. Fa vint-i-quatre anys que som professora i mai no havia tingut tan clars els motius per fer-ne. Perquè mai no m’havia sentit tan maltractada, insultada i menyspreada, com en aquests darrers mesos. Mai. Com a professional i, per tant,  com a persona. I em dol haver de fer aquest escrit. Molt. Tant, que he esperat fins al darrer moment, amb l’esperança que, pel camí, aquests que ara manen recuperassin el seny. No és possible: no en tenen. Els seus objectius són clars: volen acabar amb el model d’escola pública de qualitat, volen acabar amb la  llengua catalana, volen acabar amb el prestigi dels ensenyants. Per això, les retallades brutals en educació, l’excusa de l’anglès per acabar imposant el castellà, les acusacions de ganduls i adoctrinadors que hem hagut d’aguantar.
Demà, comença un nou curs. No és, en absolut, un curs normal: hi ha tres companys, tres directors de Maó, que no hi seran. Una decisió arbitrària, injusta, il·legal, fruit de la prepotència i de la imposició, més pròpies d’una dictadura que d’una democràcia. I per ells i perquè, amb ells, ens hi jugam la dignitat, la dignitat de tot el col·lectiu d’ensenyants, jo faré vaga. Amb el cap ben alt i amb el convenciment més profund que no permetré, mai, que aquesta gent qüestioni tantes hores de dedicació, de reflexió, de lliçons acadèmiques i de vida, d’afecte i de pautes estrictes. No podran.
Jo faré vaga i, a casa, farem vaga. Perquè, com a mare, vull que amb la llengua catalana, la nostra, la pròpia, el meu fill continuï la seva formació; perquè, com a mare, vull que aprengui castellà, tal i com s’ha fet fins ara, i amb els mateixos -bons- resultats que fins ara; perquè, com a mare, vull que aprengui anglès, però no al preu de no entendre les matemàtiques o les ciències naturals o amb professors que no tenen la preparació suficient. Vull el millor per al meu fill i només veig més alumnes dins les aules, manco professors de suport, manco inversions en educació.
Per tot això, faré vaga. Perquè de normalitat, gens, senyora Joana Maria Camps!

Comentarios

El més vist!

DESSUADORA OTTOBRE

Vestit Luar!

Manta per nadons de la Pantigana